Z dobrego upieczesz najlepsze!

Słodycze dla biznesu

Ciasta, torty, ciasteczka kojarzą się z sytuacjami rodzinnymi i towarzyskimi. Ale odgrywają coraz większą rolę również podczas wydarzeń biznesowych. Rytuał częstowania jest istotnym elementem budowania marki oraz zaufania, a także nawiązywania pozytywnych i trwałych relacji między pracodawcą a jego podwładnymi, między współpracownikami czy firmami. Dlatego w dzisiejszym artykule przyjrzymy się słodyczom reklamowym.

Rola gadżetów reklamowych
Gadżety reklamowe są bardzo doceniane przez przedsiębiorców. Dziś prawie każda firma posiada kubki, długopisy, koszulki, zegarki czy zapałki ze swoim logotypem, nazwą firmy czy marek. Takie przedmioty są wręczane klientom, by wzbudzić ich zaufanie oraz pracownikom by zyskać ich lojalność.

Nośnikiem reklamowym stają się najczęściej przedmioty, które mają zastosowanie w życiu codziennym, aby używające ich osoby pamiętały o danej firmie, marce czy produkcie. Chodzi tu nie tylko o wywarcie dobrego wrażenia czy budowanie wizerunku, ale też o zasadę wzajemności. Osoby, które coś dostają (nawet jeśli to coś naprawdę niewielkiego) często czują potrzebę odwzajemnienia tego gestu i same chcą coś ofiarować. W ten sposób rozdawanie gadżetów reklamowych zachęca do dokonywania zakupów określonych produktów lub skorzystania z usług tej, a nie innej firmy.

Dlaczego słodycze?
Ludzie są przyzwyczajeni do dostawania drobnych upominków reklamowych takich jak smycz czy długopis. Często mają ich bardzo wiele i nie korzystają z nich. Natomiast słodycze są nośnikiem reklamowym mniej znanym, a równocześnie budzącym pozytywne skojarzenia, dlatego klienci z pewnością docenią taki poczęstunek. Nie bez znaczenia jest również fakt, że łakocie mają w naszej kulturze określone konotacje: przywodzą na myśl gościnność, sytuacje towarzyskie czy rodzinne. Dzięki temu od razu zostaje stworzona więź między firmą a jej klientami czy kontrahentami.

Wreszcie ważną kwestią jest to, że prawie wszyscy lubią słodycze. Gdy spożywamy produkty zawierające cukier w mózgu zachodzi reakcja chemiczna, która prowadzi do wydzielania się endorfin (hormonów szczęścia). Jedzenie słodyczy wiąże się więc z odczuwaniem przyjemności, która w przypadku słodyczy reklamowych w naturalny sposób wiązana jest z firmą czy marką, do której się odnoszą.

Działanie na zmysły
Lista słodyczy, na których opakowaniu umieszczany jest logotyp jest naprawdę długa. Czekoladki, pierniczki, lizaki, żelki, gumy do żucia czy drażetki to tylko niektóre z nich. A w pracowniach tortów artystycznych przedsiębiorcy mogą zamówić tort z logo firmy.

Warto zastanowić się nad tym, które ze słodkich pyszności będą w danej sytuacji najlepsze. Można je z powodzeniem potraktować jako jedno z działań wchodzących w skład marketingu sensorycznego (praktyk, które przez oddziaływanie na zmysły mają zwiększać świadomość marki u konsumentów oraz wywołać w nich emocjonalne przywiązanie do niej). Jak widać wręczanie klientom słodyczy reklamowych może być integralną częścią działań marketingowych firmy.

Z jakiej okazji?
Rocznica istnienia firmy, urodziny prezesa, nawiązanie współpracy między przedsiębiorstwami – to wydarzenia, które zasługują na uczczenie. Oczywiście obsługą może zająć się firma cateringowa, jednak warto zadbać o akcent, który podkreśli charakter uroczystości, na przykład tort z logotypem.

Inną okazją, kiedy przydadzą się słodycze z logo są urodziny pracowników albo rocznice ich zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Łakocie reklamowe mogą być także rozdawane z okazji Bożego Narodzenia (pracownikom firmy oraz klientom albo po prostu rozdawane osobom, do których adresowana jest oferta).

mapa strony Projekt i wykonanie Omnibrand we współpracy z ROXX Media